Plakaty Garlickiego cechuje różnorodność form i środków plastycznego wyrazu, operują dowcipem, formułują inteligentny komentarz – zawsze za pomocą lapidarnego i precyzyjnego języka. Wielowymiarowość przekazu budowana jest raz ekspresyjnymi pociągnięciami pędzla, a raz według ascetycznego klucza geometrii, innym razem zaś dzięki użyciu dynamicznego kolażu.
Ważnym elementem prac jest także autorska typografia, która – wraz z obrazem – buduje spójny komunikat graficzny.
Jak mówi sam artysta:
„Styl afirmuje jedynie twórcę, pozostawiając w tyle przekaz, a co za tym idzie – funkcję, jaką ma spełniać projekt graficzny. Lata pracy utwierdziły mnie w przekonaniu, że nie sposób w pełni opowiedzieć o wybranym zagadnieniu, sięgając zawsze po te same środki. Dlatego świadomie dostosowuję różnorodny język do maksymalnie precyzyjnego zobrazowania konkretnej myśli. Co więcej, gdybym miał zdefiniować swój styl, skupiłbym się właśnie na pozostawieniu projektowania graficznego w jego funkcji.”
Wystawa prezentowana w ramach 28. edycji Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie. Plakaty z lat 2002–2023.
Piotr Garlicki
Studiował w Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie na Wydziale Grafiki – dyplom uzyskał w pracowni plakatu prof. Macieja Urbańca w 1995 roku. Z macierzystą uczelnią związany jest do dziś – będąc tytularnym profesorem, prowadzi pracownię dyplomującą na Wydziale Grafiki.
Jest twórcą plakatów, ale jednocześnie zajmuje się projektowaniem identyfikacji wizualnych, albumów, katalogów, wydawnictw fonograficznych.