Performerka, pieśniarka, zbieranie i opracowanie materiałów – ALICJA BRUDŁO
Opieka tutorska i reżyserska – Weronika Fibich
Konsultacje dźwiękowe – Filip Majerowski
Premiera – 2018 , Wąchabno, sala wiejska im. Tomasza i Walentego Brudłów
Warszawę i Wąchabno dzieli ponad 400 kilometrów, dzieje od 1934 roku, droga głosów, odgłosów i dokumentów. Jednocześnie jest jeden instrument. Jest też potomkini. Są też luki w układanej przez nią historii. Pustka, którą ledwo można dostrzec pomiędzy setkami pożółkłych kartek, nagraniami, które wiecznie czekają na swoich słuchaczy, piaszczystą drogą Wąchabna, zakrzywionymi rogami kozła, pograniczem, Wielkopolską i jej muzyką. Jak odnaleźć tu głos, którego nikt zawczasu nie zapamiętał?
Jego odtworzenie podczas spektaklu to próba odnalezienia własnej tożsamości.
Realizacja w ramach Akademii Teatru Alternatywnego, organizowanej przez Instytut im. Jerzego Grotowskiego, Teatr Kana i Teatr Brama – Europejska Stolica Kultury Wrocław 2016.
W projekcie wykorzystano nagrania archiwalne oraz dokumenty Jadwigi i Mariana Sobieskich pochodzące ze zbiorów Polskiej Akademii Nauk.